Proper

 
  • Sklep zielarski

    Największy wybór i zawsze wysoka jakość – zakupy w naszym sklepie zielarskim dają pewność, satysfakcję oraz gwarancję terminowej przesyłki. Gwarantujemy wszelkie niezbędne pozwolenia oraz certyfikaty, a także gwarancję producentów.

     Więcej

Tematy specjalne

Zdrowy i bezpieczny dom · Płukanki dobre na wszystko Wykorzystaj akupresurę · Uzdrawiające zupy · Leki z morskiej apteki · Lecznicze kąpiele · Pora na herbatkę.

20 domowych leków

Leki z domowej apteki · chleb z czosnkiem · ciepłe mleko z masłem i miodem · herbata z cytryną o każdej porze · syrop na kaszel · pokrzywa z miedem.

Wybierz bank

Ubezpieczenia · pożyczki z dopłatą Państwa · kredyty · karty płatnicze · chwilówki · lokaty bankowe · leasing · konta bankowe · pożyczka hipoteczna

 



"Dolegliwości w ciąży"


Z upływem kolejnych miesięcy kobieta może zacząć odbierać ciążę raczej jako ciężar niż rozwijający się cud. Poranne nudności to zaledwie preludium. Kiedy rzekomo jesteśmy "w rozkwicie" - tak naprawdę dokuczają nam zgaga, rozstępy, ból pleców, obrzęki stóp i żylaki - zaczynamy się czasem zastanawiać, czy to w istocie był taki dobry pomysł. Oto kilka wskazówek na poprawę samopoczucia.

O co chodzi?
W czasie, gdy w łonie kobiety rozwija się dziecko, przyszła mama może zacząć się czuć niekomfortowo. Noszenie dodatkowego ciężaru powoduje czasem ból pleców i zmęczenie. Rosnąca macica napiera na żołądek i jelita, co w efekcie wywołuje zgagę. Do tego jeszcze dochodzą dwie równie nieprzyjemne dolegliwości - zaparcia i hemoroidy. Do innych ubocznych skutków ciąży należą zatrzymywanie płynów (powodujące obrzęk stóp) i zespół cieśni nadgarstka (wywołujący mrowienie lub drętwienie palców u rąk i ból nadgarstków). Na domiar złego mogą rozwinąć się podobne do sznurków żylaki, a także rozstępy na brzuchu i piersiach. Hura, ciąża!

Czy iść do lekarza?
Na szczęście większość ciążowych dolegliwości ustępuje wraz z urodzeniem dziecka. Skonsultuj się z lekarzem, jeśli tracisz na wadze, nie zatrzymujesz w żołądku pokarmów ani płynów, czujesz się odwodniona lub nie oddajesz moczu. Powinnaś się także skontaktować z lekarzem, gdy masz długotrwałe bóle głowy lub podwójne widzenie, albo gdy odczuwasz, że dziecko słabiej się porusza lub wręcz nie wykazuje żadnego ruchu.

Radź sobie ze zmęczeniem
•  Codziennie przeznacz 30 minut na drzemkę. Gdy kładziesz się do snu, sprawdź, czy twoje stopy są ułożone wyżej niż serce, to bowiem odciąża nogi. Nie obwiniaj się, że odczuwasz potrzebę odpoczynku: ciąża to ciężka praca. Jeżeli masz już małe dziecko, odpoczywaj razem z nim, a jeśli nie chce spać, włącz kasetę wideo z pięknymi bajkami, oprzyj stopy, usiądź wygodnie i popatrz na film razem z nim.
•  Codziennie ćwicz. Typowy aerobik, ale też spacerowanie czy pływanie dodają energii. Jeśli regularnie wykonujesz ćwiczenia, także poród będzie miał lżejszy przebieg.

Zmniejsz obrzęk stóp
•  Usprawnij krążenie w obolałych stopach, stosując naprzemiennie gorącą i zimną kąpiel stóp. Gorąca woda powoduje miejscowe zwiększenie napływu krwi do stóp, a zimna - zmniejszenie. Napełnij 2 duże miski wodą - jedną przyjemnie gorącą, a drugą zimną. Zanurz stopy w gorącej wodzie na 3 minuty, a następnie w zimnej wodzie na około 30 sekund. Powtarzaj zamianę sześciokrotnie, kończąc w zimnej wodzie.
•  Zawsze po kąpieli odpoczywaj przynajmniej 10 minut, pod­pierając stopy.

Zapanuj nad zgagą
•  Rosnący płód zwiększa nacisk na brzuch, a hormony ciążowe rozluźniają zwieracz przełyku (przewężenie między żołądkiem a przełykiem). Pod wpływem tych czynników kwas żołądkowy może dostać się do przełyku, co wywołuje okropne uczucie pieczenia. Ten dyskomfort można złagodzić kilkoma sposobami.
•  Nie jedz dużych porcji, a wieczorny posiłek jedz przynajmniej godzinę (a najlepiej 3) przed snem.
•  Noś ubrania luźne w talii.
•  Unikaj nadmiernego przybierania na wadze.
•  Staraj się nie zginać. Jeśli musisz coś (lub kogoś małego) podnieść do góry, zegnij kolana i kucnij.
•  Jedz migdały. Zawarte w nich związki chemiczne wzmacniają zwieracz przełyku, pomagając utrzymać sok żołądkowy w żołądku. Uważaj jednak na kalorie. Jeden migdał ma około 10 kalorii, więc często podjadana ich garstka może niezauważalnie utuczyć. Aby nie dopuścić do nadmiernego przybierania na wadze, powinnaś zrezygnować z innego wysokokalorycznego pożywienia na rzecz migdałów.
•  Unikaj pokarmów, które rozluźniają zwieracz przełyku. Należą do nich kawa, soki cytrusowe, smażone potrawy, mięta pieprzowa, pomidory i ich pochodne (soki, sosy) oraz alkohol.
•  Gdy nic innego już nie pomaga, porozmawiaj z lekarzem o przyjmowaniu leków, które zobojętniają kwas żołądkowy. Niektóre środki o takim działaniu można bezpiecznie stosować także w ciąży, ale w nadmiarze mogą zaszkodzić nienarodzonemu dziecku.

Pokonaj ból pleców
•  Unikaj stania przez dłuższy czas, zwłaszcza w późniejszych miesiącach ciąży. Gdy dziecko rośnie i stawy w okolicy miednicy stają się podatniejsze na zwiększające się obciążenie, częściej pojawia się ból pleców, a stanie zwiększa ten ból.
•  Kiedy już musisz stać przez pewien czas, rozłóż ciężar równomiernie na obie stopy. Gdy podnosisz jedno biodro wyżej, obciążasz dolny odcinek kręgosłupa.
•  Gdy siedzisz na krześle, usiądź prosto. Przyciskaj dolny odcinek pleców do oparcia krzesła i powtarzaj to kilka razy dziennie, aby wzmocnić mięśnie, które podtrzymują plecy.
•  Jeśli pracujesz przy biurku, trzymaj stopy nieco uniesione na podnóżku lub małym stołeczku.

Kontroluj zespół cieśni nadgarstka
•  Wiele kobiet doznaje drętwienia lub mrowienia palców dłoni w czasie ciąży, zwykle dlatego, że zatrzymywana woda zwiększa nacisk na nerwy w nadgarstkach. Aby zmniejszyć ten dyskomfort, wykonuj ćwiczenia ramion i nadgarstków przez około 5 minut co godzinę.
•  Jeśli czujesz drętwienie nadgarstka, nie zginaj go. Próbując to robić, zamiast sobie pomóc, tylko zwiększysz ból.

Zmniejsz prawdopodobieństwo rozstępów
•  Niemal u każdej kobiety w ciąży pojawiają, się rozstępy - smugi na skórze, które z czasem z purpurowoczerwonych stają się srebrzystobiałe. Są one efektem nadmiernego rozciągania skóry w następstwie powiększania się brzucha i piersi. Rozciąganie następuje w kolagenowej warstwie, która leży pod powierzchnią, więc nie pomoże kupowanie kosztownych produktów do pielęgnacji skóry. Niektóre kobiety są po prostu bardziej podatne na tworzenie się rozstępów niż inne. Jeśli jednak będziesz kontrolować przybieranie na wadze, rozstępy będą minimalne. Optymistyczne jest to, że po jakimś czasie wykazują one tendencję do znikania - stają się srebrzystymi, bladymi liniami lub praktycznie zanikają.

Nie dopuść do tworzenia się żylaków
•  Żylaki powstają dlatego, że organizm nie daje sobie rady z dodatkową objętością krwi, odżywiającą płód. Noszenie ciążowych rajstop podtrzymujących może zapobiec ich powstawaniu.
•  Jeśli będziesz przykładać na nogi zimny kompres, ograniczysz pojawianie się żylaków. Dodaj po 6 kropli olejków eterycznych: cyprysowego, cytrynowego i bergamotowego do filiżanki przegotowanego oczaru wirginijskiego. Schładzaj płyn w lodówce przez co najmniej godzinę. Ułóż stopy wyżej, zanurz flanelkę w otrzymanym płynie i przykładaj przez 15 minut. Ta kombinacja olejków pomaga obkurczyć się poszerzonym naczy­niom krwionośnym i zmniejsza obrzęk.

Pokonaj zaparcie
•  Kobiety w ciąży są bardziej podatne na zaparcia, powinnaś więc zwiększyć ilość spożywanego błonnika. Do pokarmów o wysokiej zawartości błonnika należą nasiona roślin strączkowych, otręby, pełnoziarniste pieczywo i płatki zbożowe, mielone siemię lniane, liściaste zielone warzywa, brokuły i świeże owoce.

Polecamy

 
 

Jaki wybrać bank & Pożyczkę

Szukasz dobrego banku, kredytu, chwilówki, lokaty bankowej, pożyczki z dopłatą Państwa, ubezpieczenia czy innej usługi finansowej? U nas znajdziesz wszystkie niezbędne informacje

        Kontakt

  •              Strony internetowe
  •              Tel.:
  •              Email:

Social

Podziel się ze swoimi znajomymi

google